4 Sebab Perempuan Lebih Bagus Daripada Lelaki


Perempuan adalah sejenis entiti yang diberi nama saintifiknya ialah " wanitanisme tarapahem". Nama ini adalah kerana mereka satu golongan yang sukar untuk difahami akan tingkahlaku mereka. Perkara ini berlaku kerana mereka kadang-kadang bertindak di luar jangkataan kita sebagai orang lelaki. 

Walaupun begitu, mereka ada 4 sebab untuk lebih bagus daripada lelaki. Kajian 4 sebab ini dibuat oleh doktor yang bernama Dr. Abestos Mirulenos. Untuk berkenalan dengan Doktor yang tidak bertauliah ini. Sila ke laman facebooknya Dr Abestos Miruleson Al-Auta. 


4 Sebab Perempuan Lebih Bagus Daripada Lelaki.


Sudah tentu para lelaki berfikir " Kenapa perempuan lebih bagus daripada lelaki?. Ini jawapannya.

1. Pandai menguruskan masa.









- Kalau tak pandai urus masa, bukan perempuan namanya. Mereka ada satu tabiat iaitu membuat jadual harian untuk kehidupan mereka. Ini apa yang saya, Dr Abeston Miruleson lihat. Dalam bahasa Inggeris, disebut "Time management". Mereka buat, dan mereka ikut. Tetapi lelaki? Buat boleh, nak ikut? Jangan harap.


2. Bijak.





- Tak bijak. Bukan perempuan namanya. Jika kita lihat peratusan pelajar yang berjaya memasuki universiti adalah terdiri daripada perempuan dan hanya sebilangan kecil sahaja lelaki. Persoalannya, dimanakah spesis lelaki ini?  Mereka ada tetapi bertindak lebih kepada bawah tanah atau nama sainfitiknya " underground".

- Disamping itu juga, keputusan akademik mereka amat memberangsangkan. Saya, Dr. Abestos Miruleson Al-Auta tak pernah dapat tempat pertama di dalam kelas pengajian saya. Paling tinggi adalah tempat ketiga. Lelaki ? Ada yang bijak ada yang tak. Tetapi bijak lelaki pada tempat lain seperti bidang kemahiran.

- Apa yang membanggakan ialah saya adalah satu-satunya lelaki yang bijak dalam kelas saya. Kah3. Sila puji ye. * tangan didada, mata di atas.

3. Setia. 



- Kalau tak setia, bukan perempuan namanya. Berdasarkan kajian saya, perempuan ini seorang yang setia. Setia mereka pada pasangan mereka tidak berbelah bahagi. Tidak seperti lelaki. Sudah ada satu, mahu dua. Sudah ada dua, mahu tiga. Sudah ada tiga, mahu empat.

- Tetapi jika diberi pilihan kepada perempuan. Saya yakin, mereka nak empat jugak. Haha.

5. Rajin.


- Faktar rajin ini tidak terdapat pada semua golongan " wanitanisme tarapahem".  Ciri ini hanya terdapat pada golongan perempuan yang diberi nama saintifiknya " porompuanis rajinisme". Ada yang rajin, ada yang malas. Mereka sebenarnya rajin pada zaman dahulu kala tetapi pada hari ini kita lihat kerajinan mereka kian terhakis.

- Terhakis? Ya. Hal ini kemungkinan terjadi kerana  alat peranakan mereka jatuh.

Kesimpulannya.

Setakat ini sahaja kajian saya, Dr Abestos Miruleson. Kajian ini telah diiktiraf sendiri oleh Doktor-Doktor perempuan sahaja. Saya hairan, kenapa doktor lelaki tidak mengiktiraf kajian ini. Mungkin kerana mereka tercabar.

Tidak apa. Nantikan kajian saya yang bertajuk "4 Sebab Lelaki Lebih Bagus Daripada Perempuan" pada masa hadapan.

Penafian - kajian saya tdak boleh diambil rujukan untuk kertas kerja anda. Nanti, pensyarah anda marah. Mana cukup tanah saya mahu lari...

Tapi, adakah kajian saya ini salah wahai encik lelaki? 

Disediakan oleh,
Dr. Abestos Miruleson Al-Auta.

7 comments

owh.. sedih jap.. zizie hanya menepati satu ciri sahaja.. huhu... abe, zizie letak blog abe dalam bloglist.. hehe.. :D

Satu je. Tak cukup bagus la. Kajian Dr.Abestos Mirulenos ada kesilapan ni. Haha.

Hmm, okeh. Terima kasih. Nanti Abe letak dalam ruangan exhange link blog cik Zizie atau kalau sempat edit blog ni, abe akan letak dalam ruangan bloglist Abe jugak.

Terima kasih.

betul tu .
sebab tu lelaki perlukan wanita untuk menguruskan diri :D

pompuan ada 4 je, Lelaki ada 146 kali ganda bagus dan terbaik daripada mereka.
1) Pandai bawa kereta, pantas, pandai bawa motor juga cekap, tak lembab, lembam dan terhegeh-hegeh, walaupun kereta itu besar dan motor itu besar.
2) Lelaki paling cepat dan amat cepat mengambil makanan sekitar dalam 39 saat, berbanding pompuan ambil dekat setengah jam, sampai jem berderet orang beratur.
3) lelaki mengambil masa singkat ke toilet, kurang dari 2 minit, berbanding pompuan sampai berjam-jam duduk kat jamban (entah apa dibuat pun tak tahu).
4) Bos pompuan lebih emosi & sangat beremosi walaupun kesalahan kecil dilakukan pekerjanya, berbanding bos lelaki cool dan tersangat cool down, walaupun pekerja melakukan kesalahan berat.
5) Pompuan banyak kat universiti kerana kebanyakannya penakut dan lemah! utk bekerja di bahagian yg memerlukan ketahanan mental. Contohnya kerja kemahiran mekanik , memanjat bangunan, bawa lori treler dan lain-lain.
6)Boros, itulah sifat paling teruk! pompuan suka beli benda yang tak berfaedah.
Oklah banyak lagi, nanti pompuan kata aku ni anti diaorang padahal inilah kenyataan!

Haha. Yang ni aku sokong . 146 kali ganda bagus tu? Wow..

Hebatnya llaki krn wanita jga sbb wanita yg melahirkan lelaki kat dunia ni....

omong kosoooong


EmoticonEmoticon