Abey Mirul: Saya Blogger Baru





Assalamualaikum wbt.


Alhamdulillah. Setelah sekian lama memendam perasan hendak membuat blog. Akhirnya siap juga. Syukurlah kepada ilahi.






" Kenapa blog ini dihasilkan?"


Blog ini saya buat kerana saya ingin berkongsi dengan kalian. Berkongsi apa-apa sahaja yang berguna agar pembaca dan saya semakin bertambah ilmunya. Kan Sharing is Caring?






" Siapa Abey Mirul?"


Abey Mirul sebenarnya adalah jejaka kacak lagi semak(smart) yang telah terperangkap di dalam tubuh manusia iaitu saya. Sudah berulang kali saya menolak untuk menerima wajah kacak ini tetapi Abey Mirul tetap mahu berada di dalam badan saya. Apakan daya,rezeki jangan ditolak. Hehe! - Sila percaya cerita ini. Kalau tidak..........................(tengok belakang anda,ada apa tu)


Abey Mirul juga seorang remaja yang ingin menguruskan badan tetapi tak kurus-kurus jugak.  Den pun naik pening. Hoho! 


" Bila blog Abey Mirul ditubuhkan?"


Blog ini ditubuhkan pada hari ni kot. Ha! Pada 5/4/2012. Jadi,pada tarikh 5/4/2013 akan genaplah setahun blog ini ditubuhkan maka korang yakni pembaca blog Abey Mirul harus setia bersama. Jangan lari-lari na.. Nanti Abey Mirul kejaq.... 


" Mengapa url inibelogabey.blogspot yang dipilih?"


Kerna ini blog Abey Mirul yang punya. Hahaha!(baca: Ahmad Albab) Kalau jiran Abey Mirul yang punya pasti akan berbunyi begini, inibelogjiransebelahrumahabey. Tak gitu? - Jangan biarkan kepala anda diselubungi kutu. Haha!


" Saya nak tahu lagi pasal Abey Mirul!!"


Baiklah. Selain perasan kacak dan smart. Abey Mirul seorang yang pemalu,suka membaca buku tetapi buku tu tak habis lagi. Minat sangat tentang Bahasa Melayu dan suka makan. Itu sahaja lah. Nak kenal lagi? Boleh! Bak sini nombor telefon. - Terhad kepada aweks-aweks sahaja. (gurau jer)


Bunga Pink. Snap dengan SONY DSC. 


Maaf jika guruan Abey Mirul tidak membuatkan korang tergelak ataupun tidak membuatkan urat kentut anda putus namun tidak mengapa. Korang panggil kawan korang,suruh dia geletek(tau tak mende ni?) pinggang. Pasti korang akan rasa geli-geli gitu,kan? - Tak lawak,tak lawak. Hoho!


Baiklah. Hiraukan kerepek(baca:merepek) saya di atas.Saya harap kalian,blogger-blogger yang sudah lama berjinak dalam arena blogging ini dapat memberi tunjuk ajar kepada saya yang hina dina ini. Salam perkenalan buat blogger Malaysia dan semoga ikatan ukhwah antara kita sesama blogger Islam ini semakin erat dan utuh.


p/s: Abey Mirul takdak bakat melawak eh? Malunyer...................... :)



This Is The Oldest Page

15 comments

Abey Mirul sebenarnya adalah jejaka kacak lagi semak(smart) yang telah terperangkap di dalam tubuh manusia iaitu saya. Sudah berulang kali saya menolak untuk menerima wajah kacak ini tetapi Abey Mirul tetap mahu berada di dalam badan saya. Apakan daya,rezeki jangan ditolak. Hehe! - Sila percaya cerita ini. Kalau tidak..........................(tengok belakang anda,ada apa tu)

Lawa la blog die . tahniah . Selamat maju jaya .

@Fara Ahin Alias Ali:

Ehem2,batuk sat.

Hehe. Cukuplah sekadar sedap mata memandang.(cewaah ayat..) Dan terima kasih. Sila datang lagi..

- selamat maju jaya jgak! :)

welcome back to blog abey mirul :D hihi

@Siti Wardah.

Terima kasih..Saya blogger baru.. sila tunjuk ajar.. Heheh. :)

- kita kenal ke? Hahhaha!

eh. apesal comel sgt gmbar abey mirul tuh? jeles kitew! haha :P

Comel ea? Terima kasih. Hehe! Jeles? Tak patut..tak patut... Haha. ^^

kehkeh. ouh btw, slmt dtg ke dunia belog.. sy pon newbie lg.. :P

Hehe! Mr.She(semacam ja nama) newbie gak ea? Kalau Mr.She newbie,Abey plak baby newbie sebab baru lahir semalam. Haha!

ha abey, jgn nk lain mcm sgt dgn nme kite tu.. huahua

Ye ar. Nama tu blh mengundang kebingungan kpd budak2 yg baru nak belajar English Education. Haha.

haha. sila selongkar belog buruk saya tu. ade jwpn kpd persoalan anda. kehkeh. okbye


EmoticonEmoticon