Gajet Idaman : DSLR Canon Eos 550D


Assalamualaikum!

Setiap orang mesti ada impian kan?

Ada orang inginkan motorsikal superbike yang superlaju.

Ada orang nak merasa pakai barang yang branded dan mahal-mahal.

Ada orang nak bini cantik

Ada orang nak badan ketul-betul.

Ada orang nak merasa pi Paris,London.

Erti kata lain,macam-macam lah yang kita idamkan. Betul tak?

Sekarang, sasaran aku adalah Canon Eos 550D. Lama dah aku duk mengidam benda ni. Sejak tahun 2010 lagi. Dalam kepala otak duk pikir,mana aku nak cari duit nih tetapi bila ada duit,sibuk duk beli benda lain. Ada duit beli hp, belanja perempuan lah,makan mahal-mahal (mahal dari biasa),tengok wayanglah,belanja kawan lah,lepak kedai mamak la,hias motor lah.

Bila dah tak berduit,mula lah kenang kat diri ni yang bercita-cita nak jadi Penangkap Gambar Berkaliber dan Berwawasa atau dalam bahasa mudahnya menjadi Jurugambar.

Tahu tak? Aku sering membayangkan yang aku ni seorang Jurugambar yang hebat walaupun hanya menggunakan kamera kompak Sony. Orang kata " Berangan juga perlu tetapi harus diselangi dengan usaha."

Contoh gambar yang aku ambil sendiri guna kamera kompak yg kecik tuh.





Apa macam? Ada gaya macam gambar Jurugambar professional tak? Haha!

Tentu korang tertanya kenapa aku perlukan kamera DSLR / Canon Eos 550D ni?

Sebenarnya,kalau aku ada kamera Canon Eos 550D..

1. Aku boleh tangkap gambar-gambar yang cun dan cantik. Seperti gambar keindahan alam.

2. Aku boleh tangkap gambar keluarga aku. Detik-detik yang terindah. Pasti seronok!

3. Memandangkan Canon Eos 550D mempunyai fungsi video. Maka,aku boleh buat video seperti nih. Best doe tengok video ni. Haha!





4. Hidup aku akan indah dengan gambaq-gambaq yang cantik.

Untuk mengukuhkan lagi minat aku. Aku pun tengok ulasan dari...




Ulasan yang membuatkan hati aku ni membuak-buak dan meronta-ronta sehingga semakin kuat anganku ini. Haha.

Kalau kita lihat sekarang ni kan,ramai budak-budak yang usung kamera sana sini walaupun tak tahu fungsi-fungsi yang ada dalam kamera tuh.

Tetapi bagi aku,kita kena ada kamera dulu baru kita kenal fungsinya.

Bagi aku, ia lebih kepada hobi. Aku suka melihat gambar-gambar yg cantiks serta keindahan alam yg membuatkan aku terpesona.


Dengan teknik yang menarik,sudut yang menarik,emosi yang menarik serta objek di dalam gambar itu membuatkan ia menceritakan 1001 cerita.

Bagi aku ,kamera ni aku anggap sebagai hobi. Mungkin akan dipenuhi dengarn gambar bakal isteri. Mungkin. Haha.

Walaubagaimanpun, usaha tu penting! Doakan aku kawan....

3 comments

walawei fikiran kita sama , eos 550d , gajet idaman ku juga ,,, tak sabar nak masuk meminang heheh ..

Laa...Hahaha. Semoga impian kita tercapai...

Tunggu bajet cukup ni ha.. Hehe! :)

Nanti,boleh kongsi gambaq yg cun melecun. :D

cun tuuuuu . ka ching ka chinggg , bunyik duit .


EmoticonEmoticon