Nak Cuba Herbalife Lah


Assalamualaikum wbt.

Sebenarnya, aku agak berputus asa dengan keadaan diri aku yang agak gemuk dan nampak tidak sihat. Berat aku naik mendadak dalam masa dua bulan dek cuti belajar. Walaupun sebelum ini, berat aku turun dan aku rasa perubahan diri aku yang semakin kurus. Namun, akibat tidak berpantang, cara hidup yang tidak sihat, tidur tidak menentu.

Akhirnya memakan diriku.






Dan, aku rasa aku patut cuba herbalife kot.

Memandangkan boleh dikatakan seisi keluarga aku mengamalkan herbalife dan aku lihat perubahan pada diri ibuku sendiri dan adikku serta paling mengejutkan aku ialah perubahan oleh ayahku.

Ayah aku dihantar bertugas di Negeri Sembilan selama 3 bulan. Apabila ayah aku balik, kurus sangat-sangat. Aku memang terkejut. Terdetik dalam hati aku " Ayah aku ke ni?" Haha.

Sebab apa? Sebab kita adik beradik dah biasa dah dengan wajah ayah yang dulu. Org kata, berisi. Apabila ayah aku kurus, nampak lain. Macam orang lain. Jadi, aku pun tekad lah nak kurus.

Aku tanya ibuku. " Ma, berkesan ke herbalife ni?" Waktu ni aku was-was sikit. Lagi-lagi aku tak suka dengan bau produk herbalife ni. Tak sedap kot. * nanti aku cerita macam mana aku boleh minum juga akhirnya.

" Berkesan lah. Cuba tengok ayah tu.."

" La, ayah makan herbalife ke?"

Waktu aku tanya ni. Aku fikir ayah aku dah stop makan herbalife dan sangkaku,ayah aku kurus dek latihan dia kat sana. Rupanya, makan herbalife jugak.

Dan memang dah rezeki aku. Ada lagi produk herbalife kepunyaan keluarga aku yang belum digunakan. Seperti dalam gambar tu.

InsyaAllah. Aku akan mulakan misi itu. Hari ni jugak! Saksikan kisah aku nanti. 

4 comments

Bukan senang nak kurus tau, tapi sangat senang nak gemuk. kan?

Disamping herbalife, jgn malas bersenam..

@Cikgu hairul Ha, semestinya cikgu. InsyaAllah. Tapi kadang2 berat jugak badan ni nak bersenam. hehe.

kalau saya pulak, susah nak gemuk.. hihi..
gud luck with ur mission! hihi.. ^__^


EmoticonEmoticon