Dah Bulan Jun Tapi Tak Sedar-Sedar Lagi?



Assalamualaikum wbt.

Sedar atau dok. Kita dah sampai ke bulan Jun. Alhamdulillah sebab Allah masih bagi kita nyawa untuk merasai nikmatnya? 

Semalam kita masih boleh makan aiskirm, hari ni pun boleh. Semalam kita boleh bawak bini jalan-jalan,hari ni pun boleh tetapi Abey tak boleh bawak bini Abey jalan-jalan semalam. Sebabnya, Abey belum kahwin! Woha!

Sedar atau tak, kita akan menempuhi bulan Ramadhan dak lama lagi..sekejap ja. Sebulan lebih lagi kita akan berpuasa. Maka, hari ini kita kena buat persiapan untuk menempuhi bulan Ramadhan yang mulia nanti. Jangan lah pulak kita mencekik di petang hari ye adik kakak? Haa...tuuudiaa.. Ceramah agama pagi-pagi.

" Iya lah! Kita kena pesan memesan..kan?"

Bulan Jun Perancangan Baharu.

Dengan datangnya bulan Jun ini maka Abey harus membuat satu strategi yang mantap untuk memdapat seorang CIIIIIIIIIKAARRO yang mabeles lagi cun.... Haha! Hari tu Abey mintak nombor telefon ayah dia,dia tak bagi. Salah ke Abey nak berkenalan dengan bakal bapak mertua? Haha! Terpaksalah Abey letak si gadis itu dalam senarai untuk buat bini. Kena tahan dulu..................

" Kalau anda gadis tu,anda bagi dok nombor hp bapak anda?"

Selain itu, Abey kena cari keyakinan yang hilang nih.  Keyakinan percaya pada diri yakni Abey kan nak sambung belajar selepas spm 2011 maka Abey kena cari kembali semangat belajar tuh. Hari-hari main FIFA dan PES 2012,mau tak hilang ilmu....

Sebenaqnya, kalau boleh Abey takmo jadi ketua kat tempat Abey belajar ni kerana Abey ni seorang ketua yang sangat serius dan garang. Penuh dengan sifat panas baran dan bengis..barangsesiapa yang lembah jantung. Memang tak dapat la bekerja di bawah Abey. Silap haribulan, masuk ICU! Haha! Ada bran?

Abey harap datangnya bulan Jun ini Abey dapat kejar masa Abey. Masa Abey asyik berlari-lari. Penat mau kejar...kahwin belum tapi dah penat. Tua dah maghi kot...

Bagi Abey,masa itu penting. Kan ada pepatah arab " Masa itu ibarat pedang" Kalau bukan kamu yang memotong pedang itu,maka pedang itu akan memotong kamu lantas menjadi mayat yang tidak berguna. Haha! Naik kereta mayat la lepas ni...

Baiklah! Hari ini, mari sama-sama kita tetapkan matlamat supaya hidup kita lebih ceria selalu. Untuk apa membazirkan masa dengan perkara yang tidak berfaedah sedangkan hidup ini satu anugerah! Yahoo!

Sedarlah dari tidur yang lena kerana jika kamu tersedar di alam kubur. Kamu tidak akan dapat balik ke bumi.. tetapi malangnya masa kamu mati,kamu sedang berbogel..tengok-tengok,kain kapan ja yang ada. Pakai ja laah.... Kat kubur mana ada jenama Gucci. Paling koman pun buatan Cina. Haha!

Nota: Sejak kebelakangan ini, Abey asyik terfikir hendak kahwin. Kenapa ye? Gatal agaknya..tapi Miro Z kata kalau gatal kena guna Mopiko. Erk? 

8 comments

amboy abey, gatal nak kahwin dah ye..
dah sunat ke belum ni..
he he

mmg tgh blur2 niyh final da na dekat wehehe june ohh june :P

Ya! Masa ni la nak puasa sunat supaya terbiasa bila ramadhan tiba. Kan?

Abey rasa nak cuba ubat Mopiko la..nak hilang kegatalan ni.. DT ada tak? Ahaks..

p/s: sunat? mana blh bgtau.....! Soalan mengancam.

Wah! Selamat berjaya! Jangan kabur-kabur,nanti tak nampak jalan..kan susah nanti. Hehe!

tak sabar rsenye nak btemu lg dgn Ramadhan karim..
hahaha yg pepatah arab tu ade tambahn karut nampak nya di situ..mayat yg tak berguna pulok..haha sengal

Sama lah kitew. Hahaha. Oh,tang tu Abey saja je tambah. maaf ye. Ahaks.


EmoticonEmoticon