Bukti Bahawa Nuffnang Memberikan Keuntungan Lumayan



Nuffnang adalah sebuah syarikat pengiklan yang terbesar saya kira.


Nuffnang is the world's leading blog advertising community, for people who share the passion for blogging like we do! Our community currently reaches out to 1, 000, 000 bloggers in 8 countries and regions - Malaysia, Singapore, Philippines, Australia, China, Hong Kong, Thailand, and United Kingdom.

At Nuffnang, bloggers generate income through blog ads placed by various brands, and become part of a close-knit community through a vast range of exclusive events and contests we organize and support, especially for you. A community for bloggers by bloggers, Nuffnang strives to keep the local blogosphere growing.

Prestasi Nuffnang


Setakat ini, walaupun blog saya tidaklah mempunyai trafik yang banyak selamat setahun dua namun saya mampu menerima bayaran daripada Nuffnang. Saya jugak tidak pasti apakah kriteria yang membuatkan pihak pengiklanan untuk beriklan di blog saya. Walaupun setahun dua ini bayaran pengiklanan yang saya terima tidaklah banyak seperti 3 tahun yg lalu. Tetapi Alhamdulillah. Tetap ada jugak rezeki.

Nuffnang tidak menguntungkan?

Ada yang kata,

" Saya trafik banyak tetapi kenapa tak dapat Buffered Earning daripada Nuffnang?" 

" Blog saya ramai yang masuk tapi seringgit je dapat walaupun 6 bulan dah blogging.."

Sukar untuk saya jelaskan hal ini adalah kerana kriteria-kreteria untuk meletakkan iklan pada blog anda adalah bergantung kepada pihak Nuffnang dan pihak pengiklan.

Faktor yang mempengaruhi Nuffnang untuk beriklan di blog anda.

Saya perasan ada beberapa faktor yang mempengaruhi Nuffnang untuk beriklan di blog anda.

1)Template blog.

- Template blog memainkan peranan yang penting. Jika blog anda tidak kemas dan teratur, amatlah mustahil utk pengiklan beriklan di blog anda.

2) Kedudukan iklan.

- Kedudukan iklan juga haruslah spesifik dan terletak pada tempatnya.

3) Survey Nuffnang.

- Kalau tidak silap saya. Ada satu fungsi di website Nuffnang iaitu tentang maklumat blog kita. Sila kemaskinikan sendiri. Ibarat macam resume kerja. Kalau menarik, pasti ada pihak yang berkenan.

Bukti Pembayaran Nuffnang.

Buffered Earning. Metered Earning, Nuffnang, Bukti Nuffnang Bagus, Best ke Pakai Nuffnang, Macam mana nak daftar Nuffnang, Payment Nuffnang,

- Walaupun dulu saya berblog hanyalah untuk suka-suka namun alhamdulillah. Ada jugak untungnya. Pada satu-satu masa saya dapat RM200. Itulah jumlah keuntungan yang paling banyak saya dapat. Dengan itu itu,saya mampu membeli telefon bimbit Sony Xperia X8.

Kesimpulan.

Jadi, kepada blogger baru. Tidaklah anda rugi untuk daftar dengan Nuffnang. Kita cuma perlukan usaha dan tawakal. Jika usaha, baru dapat. Tetapi nak dapat itu kena dengan masa yang lama.

Untuk berdaftar dengan Nuffnang. Anda boleh ke sini.

Selamat berblogging.

Salam sayang daripada saya.

Abe Mirul,

9 comments

Nak tawu macam mane nak buat iklan semue tu.. saye dah daftar.. camne nak dapat iklan ? saya tak faham sangat.. boleh terangkan tak?

Saya tengok blog awak. Awak tak letak lagi code iklan Nuffnang tu. Jadi, iklan Nuffnang tak akan keluar lah kat blog awak.

Jadinya. Awak pergi ke sini: http://nabilamedan-taipmenaip.blogspot.com/2013/01/tutorial-cara-letak-iklan-nuffnang.html

atau awak google " cara letak iklan nuffnang". InsyaAllah.

Terima kasih. Selamat berblogging.

Alhamdulillah. Ada la sikit2 untuk tampung kehidupan ni.

Terima kasih sudi singgah.

satu sen pun tak pernah dapat lagi . huhu
tumpang tanya , cmane nak tuka tempat letak iklan nuffnang tu ?
sy letak belah atas and nak tuka belah bawah . tq :)

Bukan senang nak dapat dan bukan susah nak dapat. Payah jugak nak bagitahu. Saya pun lama jugak nak dapat.

Hmm, iklan yg mana? Yg kat header tu ke? Soalan tak jelas. Boleh search kt google" Cara letak iklan nuffnang.."

Terima kasih sudi singgah. :)

Nuffnang ni, nak tunggu iklan naik lambat, nak dapat cek pun lambat jugak. kena banyak sabar


EmoticonEmoticon